דורית פריצקי

052-6221200

לוגו דורית פריצקי אמנות לחללים מעוצבים

052-6221200

תוכן עניינים

לוגו 20 שנות יצירה אמנותית דורית פריצקי

אודות הכותבת:

דורית פריצקי

דורית פריצקי

ציירת ומעצבת רב תחומית, יוצרת אמנות דיגיטלית ואמנות מודרנית עכשווית. דורית מציירת ציורי אבסטרקט מודרניים, ציורים באקריליק וציורים דיגיטליים בכלים טכנולוגיים ממוחשבים. עבודות הווידאו ארט של דורית מיוצגות בפריז על ידי גלריה ArtPoint ועבודותיה מוצגות בחללים ציבורים.
ציוריה מקוריים ומתאפיינים בצבעוניות מרהיבה, מרקמים, שקיפויות ומשחקי אור וצל היוצרים אווירה מהפנטת בכל מקום בו יצירותיה מוצגות. ציוריה נרכשו לבתים יוקרתיים, בתי עסק, לחללים ציבוריים: לובאים, מסעדות ומשרדים.

חתימה באנגלית של דורית פריצקי

אהבתם? שתפו את המאמר עכשיו!

ההבדל בין ציורי אבסטרקט לציור ריאליסטי

באמנות ניתן לזהות זרמים שונים, אם בסגנון היצירה או בקונספט. שני הסגנונות החשובים הם: ציור אבסטרקט, שנקרא גם ציור מופשט והציור הריאליסטי המציאותי הקיים. מה ההבדל ביניהם ומתי כדאי לבחור בכל אחד מהם לבית?

ציור אבסטרקטי

ציור אבסטרקטי או מופשט, הוא ציור שאינו מתאר אלמנטים ריאליסטיים מוכרים מהעולם האמיתי. במקום זאת ציור אבסטרקטי מתמקד בצורות, קווים , צבעים וטקסטורות. האמנות האבסטרקטית משלבת בין צורה, צבעוניות ומרקמים שונים, ויצירת קומפוזיציה ייחודית. בחירת הצבע הדומיננטי לציור לעיתים נבחר על ידי אמוציות ותחושות פנימיות של האמן המנסה להעביר לצופה את רגשותיו.

ציורים מופשטים לא נועדו לייצג שום דבר או סצנה ספציפיים. במקום זאת, הם נועדו לעורר רגשות ורגשות. ציור אבסטרקטי מותיר מרחב פרשנות ודמיון לצופה.

ציורים מופשטים הם סוג מיוחד של אמנות שהיא מופשטת ואינה מציגה תמונה ברורה. הם ביטוי לרגשותיו או מחשבותיו של האמן. ציורים מופשטים יכולים להיות השתקפות של אישיותו של האמן, אמונותיו ואפילו התמודדויותיו האישיות.

ציורים אבסטרקטיים מעוררים לעתים קרובות תחושות של שלווה ורוגע. הם מתאימים במיוחד לחללים מינימליסטיים ומודרניים ויוצרים אווירה ייחודית.

ציורים אלה משמשים לעתים קרובות בבתים כדי ליצור אווירה מרגיעה. הם יכולים לשמש גם במשרדים או חללים מקצועיים אחרים כדי ליצור סביבה מזמינה לאורחים או ללקוחות. ציור מופשט דורש יותר יצירתיות מצד האמן כי הם צריכים לדמיין מה הם רוצים להעביר על קנבס מבלי שהם יכולים לראות זאת בעצמם.

ציור אבסטרקט

 ציור ריאליסטי

נועד לתאר רגשות ותחושות אצל המתבונן.נועד לתאר סצינה מדוייקת מחיי היום יום.
שימוש בצבע, צורה , מרקם וקומפוזיציה ללא נושא מוגדר.שימוש בצבעים מדוייקים וריאליסטים לתיאור נושא הציור.
ציור אבסטרקט דורש יותר יצירתיות ודמיון מאת האמןהציור הריאליסטי מציג ומתאר דמות כפי שהיא אמיתית.
ציור אבסטרקט מכיל פחות אלמנטים, כאשר הצבע הוא השחקן הראשי, לעיתים אקספרסיבי.הציור הריאליסטי מכיל יותר פרטים של נושא הציור עם משיכות מכחול עדינות.
ציור מופשט הינו פופולרי, מודרני בקרב קהל צעיר. בדרך כלל נרכש לסלון הבית.ציור ריאליסטי, מתאים יותר לקהל בוגר ולחללים ציבוריים.
ציור אבסטרקט הינו זול יותר תקציבית.ציור ריאליסטי יקר יותר בדרך כלל.

ציור ריאליסטי

ציור ריאליסטי לעומת זאת, מתאר במדויק אלמנטים מוכרים מהמציאות כמו אנשים, נופים או חפצים. הציור הריאליסטי שם דגש על פרטים מציאותיים ומדויקים ונאמנות ויזואלית לנושא.

סגנון זה דורש מהאמן מיומנות טכנית גבוהה ברישום וציור. ציור ריאליסטי יכול להיות בעל אופי רומנטי, דרמטי, או אף פוטו-ריאליסטי המדמה צילום.

ציור ריאליסטי אהוב במיוחד כאשר הוא מתאר נוף קרוב ללב, כמו נוף מהטבע או עיר מגורים. דיוקנאות מציאותיים גם הם פופולריים מאוד.

ציורים ריאליסטיים לעומת זאת מתארים את הנראה מולם בפרופורציות ובצבעים מדויקים. בדרך כלל הם כוללים חפץ או אדם שניתן לזהות מסביבתו.

הזרם הריאליסטי באמנות הציג את חיים העלובים של פשוטי העם, כפי שהם, ללא כל ייפוי על מנת ליצור ביקורת על היחס של המעמד הגבוה. בציור הריאליסטי ניתן לזהות נושא, דמות אמיתית המספרת את סיפור חייה בפרטי פרטים.

בציור האבסטרקטי יש פחות אלמנטים, משיכות המכחול רחבות ולעיתים אף אקספרסיביות, כאשר הצבע מהווה את מרכז העניין. 

ציורים מופשטים הם תמיד בחירה מצוינת למי שלא רוצה שיהיה משהו רציני מדי או מציאותי מדי בסלון. הדבר הטוב ביותר בציור מסוג זה הוא שניתן להפוך אותו לאישי ומקורי – רק על ידי שינוי הצבעים ובהוספת כמה נגיעות אישיות יש לכם אווירה מושלמת של כל החלל.

ציורים מופשטים הופכים פופולריים יותר בימינו, מכיוון שאנשים רבים רוצים שהסלון שלהם ישקף את אישיותם. הם גם רוצים משהו ייחודי ומקורי – לא משהו שהם היו רואים בכל מקום אחר. וציור אבסטרקט הינו מושלם בשביל זה!

ציורים מופשטים הם לרוב פחות יקרים מהציורים הריאליסטיים, מכיוון שהם בדרך כלל קטנים יותר בגודלם. עם זאת, הדבר הטוב בזה הוא שיצירות אמנות מופשטות עדיין יכולות להיות די גדולות ודומיננטיות בחלל.

איך לבחור ציור לבית?

כאשר בוחרים ציור לבית, חשוב לשים לב לסגנון העיצוב הכללי של הבית ולאווירה המבוקשת בחלל שאליו מיועד הציור.

ציור מופשט יותר מתאים לבתים מודרניים, מינימליסטיים ועכשוויים. ציור ריאליסטי יותר מתאים לבתים בסגנון קלאסי או כפרי.

אפשר לבחור גם ציור המשלב אלמנטים מופשטים וריאליסטיים, לדוגמה ציור טבע מופשט עם דימויי עצים או פרחים.

העיקרון המנחה הוא לבחור ציור שמדבר אליכם, בלי קשר לסגנון האמנותי שלו. ציור שאהבתם במבט ראשון ושתהנו להתבונן בו שוב ושוב.

אם אתם עדיין מתלבטים וקשה לכם לבחור ולהחליט מלאו את השאלון שיעזור לכם לדייק בבחירת הציור הנכון, אל תהססו לפנות אלי לייעוץ אמנותי.

לסיכום

ציור אבסטרקטי וציור ריאליסטי הם שני כיוונים שונים באמנות הציור, שכל אחד מהם יכול להתאים כציור לבית, בהתאם לסגנון ולאווירה המבוקשים. העיקר הוא לבחור ציור שאהבתם, שמרגש אתכם וקרוב ללבכם.

ציור לבית פירות קיץ
ציור אבסטרקט לבית
ציור בגוונים כחולים וטורקיז של דמות גבר ואשה מסתכלים זה בזה
ציור אבסטרקט לבית
×

היי, כאן דורית 😃

×
דילוג לתוכן