דורית פריצקי

052-6221200

לוגו דורית פריצקי אמנות לחללים מעוצבים

052-6221200

תוכן עניינים

לוגו 20 שנות יצירה אמנותית דורית פריצקי

אודות הכותבת:

דורית פריצקי

דורית פריצקי

ציירת ומעצבת רב תחומית, יוצרת אמנות דיגיטלית ואמנות מודרנית עכשווית. דורית מציירת ציורי אבסטרקט מודרניים, ציורים באקריליק וציורים דיגיטליים בכלים טכנולוגיים ממוחשבים. עבודות הווידאו ארט של דורית מיוצגות בפריז על ידי גלריה ArtPoint ועבודותיה מוצגות בחללים ציבורים.
ציוריה מקוריים ומתאפיינים בצבעוניות מרהיבה, מרקמים, שקיפויות ומשחקי אור וצל היוצרים אווירה מהפנטת בכל מקום בו יצירותיה מוצגות. ציוריה נרכשו לבתים יוקרתיים, בתי עסק, לחללים ציבוריים: לובאים, מסעדות ומשרדים.

חתימה באנגלית של דורית פריצקי

אהבתם? שתפו את המאמר עכשיו!

טיפים לבחירת הצבעים לציור חדש לבית

 

ציור מיוחד ויפה לבית בצבעים סגולים מעל הקונסולה ציור מקורי של דורית פריצקי

על צבעים ורגשות – רצוי לדעת כשרוכשים ציור חדש לבית

אין כמו לצאת לטבע, לצעוד בחוף הים על מנת שמצב רוחנו ישתפר פלאים, הצבע הכחול של הים, השמיים הכחולים מעוררים בנו תחושות של רוגע ושלווה, העצים והצמחייה הירוקה והחול הצהבהב הבוהק מעוררים תגובות רגשיות רגועות יותר המשפיעות על מצב הרוח שלנו, ברור לחלוטין שלצבעים בחיינו יש השפעה באופן שכלי ורגשי גם כאשר אנו בוחרים בציור חדש לבית בחירת הצבעים נעשית באופן לא מודע.

צבעים מעוררים רגשות שונים ומושפעים גם מהתרבות שבה גדל האדם, רגשות חזקים  עוצמתיים מצבע מסויים יכול לעורר תחושות שונות כמו עצב בתרבות אחרת. רגש חיובי מעורר בנו אמון ובטחון וצבע אחר יכול לעורר בנו רגשות שלילים, חרדה ודאגה. על פי מחקרים שנעשו בני האדם מייחסים משמעויות אוניברסליות לצבעים מוגדרים, למשל הצבע האדום מקושר לסכנה, אזהרה, אך גם לרגשות של אהבה, ריגוש וחיות.

לתרבות בה אנו גדלים יש השפעה לתפיסת הצבעים ודוגמא לכל זה הצבע הלבן שבתרבות שלנו התחושות שהוא משדר זה טוהר, נקיון, רוגע ואילו בסין צבע הלבן מסמל עצב ואבל.

העין האנושית קולטת לראשונה את הצבעים אשר גורמים לגירוי מידי במוח. התחושה שנוצרת במוח בהתבוננות ובשילוב עם התת מודע שלנו המפרש את תהליך תפיסת הצבע מתרחשת בתהליך קצר ומהיר ואינטואיטיבי. לעיתים אין אנו שמים לב לכך או מודעים מדוע אנו מרגישים שמחים או עצובים לצבע מסוים.

 

באיזה צבע לבחור ציור חדש לבית?

בחירת הצבע הנכון של ציור לבית הינו תהליך מורכב, עלינו לחשוב מה משדר הצבע, כיצד יתאים לכל החלל בהרמוניה ובהתאמה מושלמת ומהי האווירה שאנו רוצים ליצור בחלל שלנו.

בחירת הצבע הנכון של ציור חדש לבית שלכם יכולה להיות משימה מרתיעה. זה לא רק עניין של אסתטיקה; לצבע יש את הכוח לשנות את כל האווירה בבית. לכן אנחנו מרגישים שאנחנו רוצים לצלול עמוק יותר לתוך עולם הצבע בעיצוב הבית. מהפסיכולוגיה של הצבע ועד ההשפעה שיכולה להיות לו על תפיסת החלל. לכן, בין אם אתם מחפשים ליצור אווירה נעימה או להצהיר הצהרה נועזת, זה עשוי להיות הזמן לשחרר את היצירתיות שלכם ולהוסיף קצת צבע לקירות שלכם.

התכוננו לגלות את ההשפעה העמוקה שיכולה להיות לצבעים על הבית שלכם בעזרת המדריך המקיף שלנו לבחירת הצבע המושלם לציור חדש לבית. בואו נחקור יחד את עולם הצבעים הרחב!

השפעת הצבע של הציור שתבחרו על עיצוב הבית

כשמדובר בעיצוב הבית, צבע משחק תפקיד מכריע בקביעת מצב הרוח, יצירת אווירה הרמונית, וביטוי סגנון אישי. בחירות הצבעים הנכונים יכולים להפוך חדר משעמם וחסר חיים לחלל תוסס ומזמין. הנה כמה גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחירת הצבע המושלם של ציור חדש לבית שלכם:

פסיכולוגיה של הצבע בציור

לצבעים יש את הכוח לעורר רגשות ספציפיים וליצור מצבי רוח מסוימים. צבעים חמים כמו אדום, כתום וצהוב ידועים כממריצים וממריצים, מה שהופך אותם לאידיאליים לאזורים חברתיים או פעילים כמו סלונים או מטבחים. לצבעים קרירים כמו כחול, ירוק וסגול יש השפעה מרגיעה, שיכולה ליצור אווירה מרגיעה בחדרי שינה או במשרדים ביתיים. צבעים ניטרליים כמו בז' ואפור הם רב-תכליתיים ויכולים ליצור תחושה של שלווה ואיזון בכל חדר.

השפעה חזותית 

צבעים יכולים להשפיע מאוד על תפיסת החלל והאור בחדר. צבעים בהירים יותר יכולים לגרום לחדר קטן להרגיש מרווח ומאוורר יותר, בעוד שצבעים כהים יותר יכולים ליצור אווירה נעימה ואינטימית. באופן דומה, צבעים מסוימים יכולים להשפיע על האופן שבו אור טבעי ומלאכותי מתקשרים עם הקירות, ולהשפיע על האווירה הכללית של החלל. חשוב לקחת בחשבון את תנאי התאורה ואת האפקט הרצוי לפני בחירת הצבע.

שילובי צבעים

שילוב הצבעים הינו חיוני ליצירת מראה מגובש ונעים לעין בחדר. הצבעים צריכים להשתלב בהרמוניה עם הריהוט, הריצוף ואלמנטים עיצוביים אחרים בחלל. לדוגמה, אם יש לכם רצפת פרקט עץ, ייתכן שתרצו לבחור בתמונה בצבעים בהירים או משלימים יותר כדי לשפר את הניגודיות וליצור מראה מאוזן. מצד שני, אם לרהיטים ולאביזרים שלכם יש צבעים או דוגמאות נועזים, ציור עדין בגוון בהיר יכול לעזור ליצור רקע הרמוני.

למשל אם יש לכם את השילוב הצבעיוני של שטיח אדום בסלון וספה צהובה, ניתן להתאים ציור אבסטרקט מודרני ועכשווי. הקליקו על הלינק "פרת משה רבינו" וראו איך ניתן להשלים את החלל מבחינה צבעונית וייחודית.

ציור אבסטרקט של חיפושית אדומה פרת משה רבינו על קיר מעל הספה בסלון

הצבע הוא זה שמעביר לצופה את המסר הראשון של רגשות ואווירה, מגרה את כל החושים, מסמל רעיונות אבסטרקטיים ויוצר אצלנו תגובה אסתטית ורגשית חזקה.

גלגל הצבעים, צבעים חמים וקרים

לפי תורת הצבע, גלגל הצבעים מתחלק לשניים: צבעים חמים ולצבעים קרים

הצבעים החמים – אדומים, כתומים, צהובים הם צבעים מעוררים חמימות, תשוקה, קרבה – וכך הם יוצרים אצלנו תגובה רגשית ואסטטית מידית.

הצבעים הקרים – ירוקים, כחולים, סגולים –לדוגמא ציור בגוון כחול הם צבעים המשדרים רעננות, קרירות – היוצרים אצלנו תגובה רגועה יותר.

 

  1. ניתן לבחור בציור לבית מאותה המשפחה, כלומר באותו גוון הצבע – למשל כחולים לצד כחול כהה לצד תכלת בהיר.
  2. ציור לבית עם צבעים קרובים בגלגל הצבעים למשל: צבע שקרוב לכחול הוא ירוק , טורקיז וצהוב.
  3. לבחור בציור לבית עם גוונים הנמצאים מולו בגלגל הצבעים – צבעים שמשלימים זה את זה.

 

העדפה אישית וטיפים לבחירת הצבעים לציור

הטעם האישי והסגנון שלך צריכים לשחק תפקיד משמעותי בתהליך בחירת הציור וצבעיו. שקול את הצבעים המעוררים רגשות חיוביים ומשקפים את האישיות שלך. בין אם אתם מעדיפים גוונים תוססים ואנרגטיים או גוונים רגועים ומרגיעים, בחירת הצבעים שלכם צריכה לשקף את האינדיבידואליות שלכם.

  • ציור לבית בגוונים ניטרליים: צבעים ניטרליים כגון בז', אפור ולבן הם אפשרויות על-זמניות ורב-תכליתיות. הציורים יוצרים אווירה נקייה ומרגיעה, מה שהופך אותם לבחירה פופולרית עבור בעלי בתים רבים.
  • ציור נועז ודרמטי: אם ברצונך להצהיר הצהרה, בחר ציור בצבעים עזים וכהים כגון כחול נייבי, ירוק עמוק או בורדו עשיר. ציור בצבעים אלו יכולים להוסיף דרמה ואלגנטיות לכל חדר.
  • ציור בגווני פסטל: גווני פסטל רכים כמו ורוד סומק, ירוק מנטה וכחול בייבי צברו פופולריות בזכות האפקט החלומי והמרגיע שלהם. ציורים כאלו יכולים ליצור אווירה קלילה ומאווררת, מושלמת עבור חדרי שינה או סלון.
  • ציור בגווני אדמה: צבעים חמים ואדמתיים כמו טרקוטה, ירוק זית או חומים חמים מכניסים תחושה של טבע בתוך הבית. צבעים אלה יכולים ליצור אווירה נעימה לכל הבית. 
  • קירות הדגשה: ציור צבעוני לקיר בודד יכולה ליצור נקודת מוקד ולהוסיף עניין חזותי לחדר. שקלו לבחור צבע נועז או מלא חיים שמשלים את ערכת הצבעים הכוללת של החלל.

פונקציונליות ושימוש בכל חלל

שקול את המטרה של כל חדר בעת בחירת הציור. לדוגמה, ציור שצבעיו צבעים מרגיעים וניטרליים עשויים להיות אידיאליים עבור חדרי שינה. לעומת זאת ציור צבעוני מלא חיים וממריץ יכול להתאים לחללי עבודה יצירתיים או לאזורים שבהם אתם מארחים. אמנם חיוני לבחור ציור עם צבעים שאתם אוהבים אך, בחירה בצבעים על-זמניים שיכולים להתאים למגמות משתנות מבטיחה חלל מושך מבחינה חזותית לשנים הבאות.

אם אתם מתלבטים, או שאתם לא בטוחים שהיצירה שבחרתם מהגלריה מתאימה לחלל שלכם ועל מנת שתוכלו להתרשם ניתן לקבל הדמיה חינם ללא עלות, כיצד יראה הציור שבחרתם ממש על הקיר שלכם, בבית או בכל חלל אחר.

מוזמנים לבקר בגלריה שלי, לבחור ציור לבית שלכם, ממגוון הסגננות: אבסטרקט, דיגיטלי, או גיאומטרי להגשים את החלום ולהתרגש מציור מקורי אצלכם, מהצבעים והדמיון. בבחירת הציור הנכון תיצרו את השינוי ותהפכו את הבית שלכם למזמין יותר, מיוחד ומרשים יותר, כי הרושם הראשוני כן קובע!

×

היי, כאן דורית 😃

×
דילוג לתוכן