דורית פריצקי

052-6221200

לוגו דורית פריצקי אמנות לחללים מעוצבים

052-6221200

תוכן עניינים

לוגו 20 שנות יצירה אמנותית דורית פריצקי

אודות הכותבת:

דורית פריצקי

דורית פריצקי

ציירת ומעצבת רב תחומית, יוצרת אמנות דיגיטלית ואמנות מודרנית עכשווית. דורית מציירת ציורי אבסטרקט מודרניים, ציורים באקריליק וציורים דיגיטליים בכלים טכנולוגיים ממוחשבים. עבודות הווידאו ארט של דורית מיוצגות בפריז על ידי גלריה ArtPoint ועבודותיה מוצגות בחללים ציבורים.
ציוריה מקוריים ומתאפיינים בצבעוניות מרהיבה, מרקמים, שקיפויות ומשחקי אור וצל היוצרים אווירה מהפנטת בכל מקום בו יצירותיה מוצגות. ציוריה נרכשו לבתים יוקרתיים, בתי עסק, לחללים ציבוריים: לובאים, מסעדות ומשרדים.

חתימה באנגלית של דורית פריצקי

אהבתם? שתפו את המאמר עכשיו!

מה זה NFT? ומה הקשר לאמנות דיגיטלית

NFT – Non Fungible Token

מדובר בנכסים דיגיטלים יחודיים שאינם ניתנים לשכפול.

הNFT נועד לייצג בעלות על נכסים דיגיטליים בעולם האמיתי, כגון יצירות אמנות. ה-NFT מאפשר הוכחת מקוריותה של היצירה והבעלות עליה, למרות שניתן לשכפל בקלות כל יצירה דיגיטלית.

הגל הראשון של NFTs נוצר על ידי משחק הבלוקצ'יין הנקרא CryptoKitties, שבו לכל חתלתול יש סט תכונות משלו וניתן לסחור בו בשוק פתוח.  ואי אפשר בלי להזכיר את האמן הדיגיטלי  האמריקאי מייק וינקלמן הידוע בכינויו Beeple או Beeple Crap, עם היצירה הבולטת, "יומיום: 5000 הימים הראשונים" (Everydays: the First 5000 Days), שהיא קולאז' של תמונות מסדרה שיצר בשם "יומיום" (Everydays). יצירה זו נמכרה ב-11 במרץ 2021 במחיר של 69,346,250 דולר, הסכום השלישי בגובהו בהיסטוריה אשר שולם עבור יצירת אמנות של אמן חי.

האסימונים, הNFT, נאספים ומוחלפים דרך הבלוקצ'יין Ethereum, ניתן לאסוף יצירות אמנות דיגיטליות ולסחור בהן בדומה ליצירות אמנות פיזיות. NFTs אלה מאוחסנים ב-Ethereum blockchain, מה שהופך אותם למאובטחים יותר מקבצים דיגיטליים מסורתיים. כל מי שרכש NFT  היצירה נרשמת לתמיד כפיסת קוד בבלוקצ'יין על שמו.

כל אמן יוצר יכול בקלות ליצור NFT מהאמנות שלו, זוהי NFT Digital Art היא דרך חדשה ליצור, להפיץ ולהציג יצירת יצירות אמנות, כמו גם שוק מתפתח לאמנים שכן היא מאפשרת להם למכור את יצירות האמנות שלהם באמצעות ה -NFT.

סרטוני וידאו ארט המכילים פרקטלים בתנועה מהווים חדשנות טכנולוגית בעולם הNFT, החברה Fractal Video Innovation היא הראשונה שהביאה את הטכנולוגיה להמונים ויצרה נגן וידאו אמנותי לכל המסכים והדפדפנים בהן הציגה לעולם אמנות דיגיטלית הולוגרפית. וידאו פרקטל הוא החידוש האחרון באמנות דיגיטלית, שנאמר כי הוא העתיד של אמנות הווידאו.

פרקטלים הם עצמים מתמטיים הדומים מבחינה רעיונית לדפוסים המתרחשים בטבע, כגון עם פתיתי שלג או ברקים.

NFT Digital Art אמנים משתמשים בטכנולוגיית וידאו פרקטלית כדי ליצור יצירות ייחודיות של אמנות דיגיטלית. הנושאים של סרטונים אלו הם בדרך כלל דינמיים וקולחים, מה שמנוגד ליצירות הווידאו המסורתיות שבדרך כלל דוממות ומכילות סצנה או נושא בודד.

הוידאו ארט הפרקטלי מיוצג כסדרה של צורות תלת מימד ודפוסי אור על משטח דו מימדי. על מנת ליצור יצירות פרקטליות היוצר משתמש בתוכנות גרפיות ובאנימציות כדי לעצב פרקטלים ולהנפיש אותן.כך שהוידאו ארט גורם לפרקטלים לזוז ולהשתנות לאורך זמן במרחב הוירטואלי.

העתיד של האמנות הוא דיגיטלי, והוידאו ארט הפרקטלי זכה לתשומת לב רבה ממוזיאונים גלריות ואספנים בכל רחבי העולם. מרגש לחשוב שבעתיד הקרוב, סרטוני וידאו ארט יוצגו בכל סלון ביתי. כל אדם החפץ ביצירת אמנות מקורית יוכל לצפות מהמסך הווידאו שבסלון הפרטי שלו וליהנות מיצירות וידאו ארט כתמונה בסלון, בין אם רכש אותה כבעלים המקוריים של היצירה והוא מחזיק בNFT – או שיש לו העתק דיגיטלי, ללא NFT.

חווית אמנות נגישה לכל אחד היא העתיד, שבה הטכנולוגיות החדשניות נועדו ליצור חוויות עשירות מבחינה ויזואלית רגשית ואסתטית שיוצגו בכל סלון, לובי, בתי מלון, משרדים ועוד.

העתיד כבר כאן!

 

מטבע NFT
beeple_everydays
ציור דיגיטלי של Beeple
×

היי, כאן דורית 😃

×
דילוג לתוכן