דורית פריצקי

052-6221200

לוגו דורית פריצקי אמנות לחללים מעוצבים

052-6221200

תוכן עניינים

לוגו 20 שנות יצירה אמנותית דורית פריצקי

אודות הכותבת:

דורית פריצקי

דורית פריצקי

ציירת ומעצבת רב תחומית, יוצרת אמנות דיגיטלית ואמנות מודרנית עכשווית. דורית מציירת ציורי אבסטרקט מודרניים, ציורים באקריליק וציורים דיגיטליים בכלים טכנולוגיים ממוחשבים. עבודות הווידאו ארט של דורית מיוצגות בפריז על ידי גלריה ArtPoint ועבודותיה מוצגות בחללים ציבורים.
ציוריה מקוריים ומתאפיינים בצבעוניות מרהיבה, מרקמים, שקיפויות ומשחקי אור וצל היוצרים אווירה מהפנטת בכל מקום בו יצירותיה מוצגות. ציוריה נרכשו לבתים יוקרתיים, בתי עסק, לחללים ציבוריים: לובאים, מסעדות ומשרדים.

חתימה באנגלית של דורית פריצקי

אהבתם? שתפו את המאמר עכשיו!

מהיכן אני שואבת את ההשראות לציורים שלי?

 

תמונה ישנה של ילד משחק בגלגלילד עם גלגל

ההשראות לציורים שלי באות מכל מקום, מכל זמן ומכל מצב…

בזמן ביקור אבלים אצל לקוחה ותיקה שלי, עלעלתי באלבום תמונות ישן, של פעם… בין הדפים קרצה אלי תמונה אחת. זו הייתה תמונה של ילד קטן במעיל ארוך. בידו האחת החזיק הילד גלגל ובידו האחרת מקל שבאמצעותו שמרו המשחקים על תנופת הגלגל, ורצו. היו אלו המשחקים התמימים של פעם, הילד צולם בפארק כלשהו לפני המלחמה ההיא, שכן ברקע הבחנתי בפסטורליה של עצים גדולים העומדים בשלכת ובספסלי ישיבה. התבוננתי שוב בילד, חיוכו כבש את לבי, כאילו קרא לי מתוך התמונה לתת לו מעט תשומת לב, אולי אפילו חיים חדשים. הרגע המיוחד הזה שבו נתפס הילד בעדשת המצלמה משחק פשוט כל כך שהסב שמחה ואושר רב לילד קטן.

 כך קרה שברגע של תעוזה הצעתי ללקוחה להפוך את הצילום הדהויי שנשכח באלבום … ולהכין ממנו קולאז' דיגיטלי גרפי שיוצג בבית

מכאן הדברים זרמו במהירות, כאשר עלו מספר רעיונות של שימוש בתמונה הישנה, הדהוייה, שיחזורה על מנת להעניק חיים חדשים לתמונה שצולמה, ולשמרה בדרך מקורית ויצירתית.

מצאנו בביתה קיר בפינת האוכל לתמונת הקולאז', חקרנו יחד את הצבעים המצויים בחלל, ובחרנו סגנון גרפי מינימליסטי לתמונה. באמצעות כלים דיגיטליים ותוכנות גרפיות גזרתי את תמונת הילד המשחק מהרקע הכללי, העצמתי את תחושת התנועתיות בשילוב גרפיקה קווית עדינה החודרת על עצמה וצבעוניות מתאימה ויצרתי קולאז' דיגיטלי גרפי. המטרה הייתה ליצור יצירה חדשנית ומודרנית באמצעות גרפיקה, טקסטורות ומרקמים מגוונים ואף מנוגדים שנבחרו לעבודה.

קבענו לתמונה גודל המתאים, בחרנו חומר עליו תודפס התמונה. כמה סקיצות בודדות – והרי התוצאה לפניכם!

"דורית, ממש החזרת את אבא באמצעות התמונה אל החיים שלנו, אנו סועדים כל המשפחה, בחגים ומועדים, והוא על ידינו חמוד וחייכן כהרגלו"  –  כך אמרה לי הלקוחה בחיוך ובדמע.

תגידו, יש בעולם יותר כייף מזה?!

ילד עם גלגל, תמונת קולאז' לפינת האוכל

כך יצרתי זכרון חדש מיוחד ומרגש לאותו רגע שהילד הונצח במצלמה.  הילד קיבל מקום ראוי, עוצמתי ומרגש, סיפור חדש עם משמעות חדשה לתמונה שכמעט נשכחה.

היצירה הודפסה בגודל 80*80 ס"מ, על אלומניום בעובי 3 מ"מ.

אם גם לכם יש צילום ישן שאהוב עליכם במיוחד ואתם רוצים להפיח בו חיים חדשים בדרך מקורית ויצירתית שילחו אלי את הצילום   ויחד נבדוק איך ליצור לו חיים חדשים.

 

מוזמנים לבקר בגלריה שלי, לבחור ציור לבית שלכם, ממגוון הסגננות: אבסטרקט, דיגיטלי, או גיאומטרי להגשים את החלום ולהתרגש מציור מקורי בבית שלך, מהצבעים והדמיון. בבחירת הציור הנכון תיצרו את השינוי ותהפכו את הבית שלכם למזמין יותר, מיוחד ומרשים יותר, כי הרושם הראשוני כן קובע!

×

היי, כאן דורית 😃

×
דילוג לתוכן