דורית פריצקי

052-6221200

לוגו דורית פריצקי אמנות לחללים מעוצבים

052-6221200

תוכן עניינים

לוגו 20 שנות יצירה אמנותית דורית פריצקי

אודות הכותבת:

דורית פריצקי

דורית פריצקי

ציירת ומעצבת רב תחומית, יוצרת אמנות דיגיטלית ואמנות מודרנית עכשווית. דורית מציירת ציורי אבסטרקט מודרניים, ציורים באקריליק וציורים דיגיטליים בכלים טכנולוגיים ממוחשבים. עבודות הווידאו ארט של דורית מיוצגות בפריז על ידי גלריה ArtPoint ועבודותיה מוצגות בחללים ציבורים.
ציוריה מקוריים ומתאפיינים בצבעוניות מרהיבה, מרקמים, שקיפויות ומשחקי אור וצל היוצרים אווירה מהפנטת בכל מקום בו יצירותיה מוצגות. ציוריה נרכשו לבתים יוקרתיים, בתי עסק, לחללים ציבוריים: לובאים, מסעדות ומשרדים.

חתימה באנגלית של דורית פריצקי

אהבתם? שתפו את המאמר עכשיו!

מהי אמנות דיגיטלית?

אמנות דיגיטלית ובינה מלאכותית

ציור אבסטרקט דיגיטלי של דג זהב דמיוני, בצבעי תכלת וטורקיז

 

האמנות הדיגיטלית מיוצרת על ידי כלים דיגיטליים ממוחשבים, כאשר הגבול בין אמנות, מדע, עיצוב ,טכנולוגיה ואסתטיקה מטשטש…

הדור שלנו הוגדר על ידי הופעת העידן הדיגיטלי. הדור הבא יוגדר על ידי הופעתה של הבינה המלאכותית. עולם האמנות כבר החל להתפתח עם כלים ושירותים המופעלים על ידי בינה מלאכותית שעוזרים לאמנים ליצור את עבודתם בצורה מהירה ויעילה יותר.

אמנים משתמשים בבינה מלאכותית הסיבה לכך היא שעם סיוע של בינה מלאכותית, הם לא צריכים להשקיע זמן רב במשימות כמו יצירת קומפוזיציה או להבין כיצד להשתמש בתורת הצבעים בעבודה שלהם. זה הוביל אותם לחקור דרכי ביטוי חדשות שלא היו מתאפשרות ללא סיוע בינה מלאכותית.

ככל שה-AI ממשיך להתפתח, סביר להניח שעולם האמנות יראה מספר טרנדים חדשים.

אמנים יוכלו ליצור יצירות אמנות ריאליסטיות ואבסטרקטיות יותר. כלי AI יכולים לעזור להם בהיבטים הטכניים כמו בחירת צבע, קומפוזיציה ופרספקטיבה.

בינה מלאכותית יכולה גם לעזור לאמנים ביצירתיות שלהם על ידי הצעת רעיונות חדשים או מתן השראה.

השימוש בבינה מלאכותית בעולם האמנות לא יעצור שם, ולהערכתי ה- AI ישמש ליצירת צורות חדשות של אמנות שאנחנו אפילו לא יכולים לדמיין כרגע. נראה כיצד הטכנולוגיה הזו תמשיך להתפתח וכיצד היא תשפיע על עתיד האמנות העולמי ועל חיינו.

ניתן לפרש את האמנות הדיגיטלית כעיוות של המציאות הקיימת לכדי יצירה חופשית ללא מגבלות של זמן ומרחב. האמן הדיגיטלי פורץ את גבולות הדמיון ומאפשרת לו ליצור אמנות מקורית וייחודית רק באמצעות טקסט.

כיצד אני יוצרת את האמנות הדיגיטלית שלי

האמנות הדיגיטלית התפתחה עם התפתחות העולם הטכנולוגי, המחשבים הביתיים, כלים כמו מצלמה דיגיטלית, מחשב, לוח דיגיטלי ועט דיגיטלית הם כלי הציור שלי, כך אני יוצרת את האמנות הייחודית והמקורית שלי “ציורים לחללים מעוצבים” ציורים לבית, לסלון ללובי ולעסק.

המחשב הוא הכלי הטכני עבורי, במיומנויות אותן רכשתי והשימוש בתוכנות גרפיות כגון: פוטושופ ואילוסטריטור (של חברת אדובי), ותוכנות וידאו. לאחרונה נחשפתי לתחום ה-AI הבינה המלאכותית כדוגמת הטכנולוגיה של "מידיג'ורני" באמצעותה ניתן ליצור ציור דיגיטלי על ידי טקסט (פרומט) ייחודי. שילוב הטכנולוגיות יחד מאפשר לי ליצור ציורים דיגיטליים יחודיים. במהלך שנות עיסוקי כמעצבת גרפית רכשתי מיומנויות בעולם הטכנולוגי המאתגר, את האמנות שלי אני יוצרת מתוך תשוקה וסקרנות שבאמצעותן אני מגיעה לתוצאות ברמה גבוהה ואיכותית ביותר.

הטכניקה שלי היא כאשר המחשב משמש כדף הנייר, או הקנבס, השימוש במדיית הצילום לוקח חלק חשוב ביצירה שלי והשימוש בלוח ועט דיגיטלי (המכחול הדיגיטלי) זהו עט אלחוטי, ממש כמו עפרון רגיל, המדמה עט, מכחול, גירים, עם צבעים ומברשת אמיתית, שרגישה לללחץ היד על הלוח הדיגיטלי וכן לעוביו של הקו ועוצמת הצבע שאיתו אני מציירת. היצירה נרקמת לאחר שעות עבודה רבות, עוברת עיבודים אמנותיים וגרפיים שונים, טקסטורות ועומקים, שקיפויות ורבדים על פני התמונה כשהדמיון, הרגש והצבעוניות נוכחים ומשתלבים בכל אחת מיצירותי.

ההתפתחות הטכנולוגית של  הדפוס והמדפסות בשנים האחרונות היא עצומה וניתן באמצעותה להדפיס אמנות באיכות גבוהה שמחזיקה שנים רבות על כל חומר, טכנולוגיות הדפוס הובילו אותי להדפיס את האמנות הדיגיטלית שאני יוצרת על מגוון חומרים בקלות, במהירות ובהתאמה אישית לכל לקוח.

את הציורים לבית אני מדפיסה על חומריים עכשיווים ומודרניים כגון: אלומיניום (אלוקובונד) בעובי של 3 מ”מ, פרספקס בעוביים משתנים, זכוכית ועוד… עם תליה אחורית נסתרת ומורחקת מהקיר – ליצירת אפקט מרחף.

 7 יתרונות לרכישת אמנות דיגיטלית 

1אהבתם ציור מסוים מהגלריה אך הוא לא מתאים לכם בגודל – גדול מידי, או קטן מידי. היות והציור נמצא כקובץ דיגיטלי במחשב, ניתן לחתוך אותו לפי הפורמט הרצוי, ממש בהתאמה אישית עבורכם.
2אהבתם רק חלק מהציור? אין בעיה, ניתן לחתוך מקטע מתוך הציור שבחרתם, ולהדפיס לפי הפורמט שמתאים לחלל שלכם.
3לא התחברתם לצבעים? אך אהבתם את הקומפוזיציה ואת נושא הציור. אין בעיה, ניתן לשנות צבעוניות לפי בקשתכם, להוסיף יותר אדום למשל או כל צבע אחר שמתאים ומתקשר לחלל שלכם.
4אין צורך לחכות שהצבע יתייבש, מוסיפים עוד גוונים או טקסטורות לציור לפי בקשתם. השינויים נעשים בקובץ הגרפי תוך מס' שעות. וההדפסה מבוצעת עד 14 יום מההזמנה.
5רוצים לראות איך יראה הציור לאחר השינויים בחלל שלכם? אין צורך לדמיין, תוך מס' שעות תשלח אליכם הדמיה של הציור בחלל שלכם.
6הציור יכול להיות מודפס על כל חומר, למשל על קנבס, זכוכית, אלוקובונד, פרספקס, או ניר. בהדפסת UV איכותית שאינה דוהה.
7עלות הציורים דיגיטליים זולה יותר מאשר ציור מקור, היות והציור קובץ גרפי דיגיטלי שניתן להדפיסו מספר פעמים. בדרך כלל האמן מכריז על הכמות על מנת לא לייצר הדפסה המונית.

להלן מס' יצירות מתוך הגלריה שלי שמוגדרות כאבסטרקט דיגיטלי:

הציור תנועה בחלל

הציור פרח אדום

הציור ציור נורדי בורוד

 

היתרון בטכניקה של יצירת אמנות דיגיטלית היא שניתן לשנות ולהחליף צבעוניות לפי הסגנון או בהתאמה אישית לאווירת הבית הרצויה, אין צורך לחכות ששכבת צבע תתייבש כמו בציור שמן… ניתן להעלות וליישם אינספור כתמים, גוונים וצבעים כיד הרצון ויחד עם השילוב המיוחד של טכנולוגיית הדפוס ברמה גבוהה והחופש להדפיס את יצירת האמנות בכל גודל רצוי אין גבול לאפשרויות, כך שניתן להתאים כל ציור לגודל הקיר שלכם. אם אתם מתלבטים, או שאתם לא בטוחים שהיצירה שבחרתם מהגלריה מתאימה לחלל שלכם ועל מנת שתוכלו להתרשם ניתן לקבל הדמיה חינם ללא עלות, כיצד יראה הציור שבחרתם ממש על הקיר שלכם, בבית או בכל חלל אחר.

מוזמנים לבקר בגלריה שלי, לבחור ציור לבית שלכם, ממגוון הסגנונות: אבסטרקט, דיגיטלי, או גיאומטרי להגשים את החלום ולהתרגש מציור מקורי בבית שלך, מהצבעים והדמיון. בבחירת הציור הנכון תיצרו את השינוי ותהפכו את הבית שלכם למזמין יותר, מיוחד ומרשים יותר, כי הרושם הראשוני כן קובע!

×

היי, כאן דורית 😃

×
דילוג לתוכן